Напередодні Дня конституції будівельна компанія «Автомагістраль-Південь» попросила захисту у генерального прокурора України Руслана Кравченка, якого нещодавно парламент і глава держави призначили на цю посаду.
У зверненні будівельників доріг йдеться про слова Р. Кравченка перед вступом на пост генпрокурора, який заявив, що «бізнес потребує не формальностей, а прозорих правил, передбачуваності та ефективного захисту. Підприємництво може функціонувати навіть у складних умовах війни, якщо йому не заважати».
Компанію з 20-річною історією, яка побудувала понад 4 тисячі кілометрів автодоріг та сотні мостів, яка працює з ЄБРР, Світовим Банком, USAID та іншими міжнародними фінансовими інституціями, впливові люди в Києві хочуть прибрати до своїх рук.
За підсумками 2024 року компанія сплатила понад 1,5 млрд грн податків, забезпечує роботою понад 3 тисячі співробітників. За час війни підприємство надало допомоги ЗСУ на понад 600 млн грн. Завдяки «Автомагістраль-Південь» в Україні збережена та розвивається профільна технічна освіта.
«Сотні працівників правоохоронного органу брали участь у численних слідчих діях, шукаючи привід звинувати компанію у порушенні закону.
У підсумку сфабриковане кримінальне провадження № 42022142240000051, яке стосується будівництва водогону «Інгулець-Південне водосховище».
Компанія повністю виконала зобов’язання по контракту. Об’єкт побудований в рекордно стислі терміни. Зауважень у замовника немає. Втім, слідство вважає, що закупівля труб відбувалась за завищеними цінами.
Звинувачення ґрунтується на юридичній та методологічній маніпуляції. Слідство спирається на висновок судової товарознавчої експертизи, яка визначила так звану «справедливу ринкову вартість» труб. Однак цей підхід прямо суперечить законодавству України.
Ціноутворення у будівництві за бюджетні кошти регулюється «Настановою з визначення вартості будівництва». Цей документ чітко встановлює, що вартість матеріалів у проєкті — це «кошторисна вартість», яка законно включає в себе не лише відпускну ціну виробника, а й усі супутні витрати: вартість транспортування, заготівельно-складські витрати, фінансові ризики (відтермінування платежу, коливання курсу) та інші складові.
Слідство, ігноруючи нормативну базу, взяло за основу лише ціну виробника, а всі легітимні витрати на логістику та фінансування в умовах війни, автоматично кваліфікувало як «збитки». Це не розслідування, а свідома підміна понять з метою штучного створення складу злочину.
Слідство всіма силами намагається заблокувати нашу роботу, що може призвести до зупинки будівництва ліній фортифікацій у Донецькій області, завдасть удару по військовій логістиці, стратегічним проєктам по захисту енергетики.
Дії слідчих, окремих суддів Печерського районного суду та деяких працівників Офісу Генерального прокурора, стосовно «Автомагістраль-Південь» створюють загрозу національній безпеці.
Знищення компанії призведе до монополізації ринку, неспроможності країни реалізовувати стратегічні інфраструктурні проєкти, послабить нашу здатність чинити опір ворогу», - ідеться у зверненні компанії до генпрокурора.