Одещина представила в Польщі свій інвестиційний потенціал в сфері транспортно-логістичного комплексу.
Про це повідомила Одеська ОДА.
Зазначається, що цей захід мав на меті зібрати польських та українських стейколдерів для обговорення процесу відбудови та відновлення України, а також роль Польщі у цьому. Конгрес став простором для панельних дискусій, семінарів, а також нетворкінгу, щоб якнайкраще підготувати правове та економічне підґрунтя для співпраці у відновленні України.
Участь у заході взяли близько 1000 гостей, які стали учасниками нетворкінгу за такими напрямками: будівництво, промисловість, інвестиції, енергетика, медицина, транспорт, інформаційно-комунікаційні технології, кібербезпека та технології подвійного призначення.
Перспективи та проблематику кооперації між Україною та Польщею обговорили під час тематичної панельної дискусії: «Польща як хаб для відбудови – проекти сектору Транспорт-Експедиція-Логістика». Учасники висловились щодо поточного стану співробітництва в даній сфері, нещодавні блокування кордонів між нашими країнами польськими фермерами та наслідки цих акцій для економік обох країн. Модератором панелі виступив Яцек Пєхота, Президент Польсько-української господарчої палати, який спільно з іншими польськими колегами розвіяли міфи щодо загрози для Польщі від експорту українського зерна та довели негативний вплив цих дій на економіку самої Польщі.
Також обговорили стан автомобільних й залізничних перевезень. Зокрема, польські компанії зауважили на проблемі відсутності в країні дієвого механізму страхування від воєнних ризиків для польських компаній, які працюють в транспортно-логістичному комплексі.
Поточний розвиток транспортно-логістичного комплексу Одещини, ключові пріоритети та проєкти було представлено польським колегам керівницею інвестиційного офісу Агенції регіонального розвитку Одеської області Тетяною Ужвій.
Вона наголосила, що морські порти області тільки за цей рік, незважаючи на складну безпекову ситуацію і постійні обстріли, обробили 74 мільйони тонн вантажів, що майже вдвічі більше ніж торік. Це доводить, що Україна — це потужний логістичний хаб, здатний підтримувати стабільність навіть у складні часи.
Приватизація ЄМК ДП «Білгород-Дністровський порт морський торговельний порт», концесія інфраструктурних об’єктів в порту «Чорноморськ», будівництво нових логістичних потужностей на Дунаї та мостового переходу Орлівка- Ісакча. Це тільки частина проєктів, які було запропоновано польським колегам.
Враховуючи, що на сьогодні частка польських інвестицій в економіці області дуже незначна, було наголошено, що саме зараз для іноземних партнерів відкривається вікно можливостей для започаткування нових проектів. Це може стати значним поштовхом для розвитку нового етапу співпраці між нашими державами як на економічному, так і політичному рівні.