online

02.03.2021 05:54

100

Одеська облрада вимагає від уряду зупинити розкрадання пароплавства

19 лютого 2021 року на позачерговій сесії Одеська обласна рада звернулася до Президента України, Прем’єр-міністра України, Міністра внутрішніх справ України, Генерального прокурора України, Голови Служби безпеки України, Директора Національного антикорупційного бюро України щодо ситуації, яка склалася в ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» та пов’язана з передачею річного та морського флоту ПрАТ «УДП» іноземній приватній компанії Business Shipping Company (BSC) – Угорщина.

У зверненні зазначається, ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» володіє 100% пакетом акцій, що належать державі в особі Міністерства інфраструктури України. Основними видами діяльності ПрАТ «УДП» є внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів та вантажів морським і річковим транспортом, суднобудування та судноремонт. До складу вантажного річкового флоту ПрАТ «УДП» входять 75 самохідних і 245 несамохідних суден. Морський вантажний флот представлений сімома судами дедвейтом 3,3-4 тис. тонн (шість суховантажів типу «Ізмаїл» і один танкер «Десна»). Основу вантажів складає металургійна сировина, що поставляється в придунайські країни. Річковий пасажирський флот компанії представлений теплоходами «Молдавія», «Україна», «Дніпро» і «Волга».
Українське Дунайське пароплавство має надзвичайно важливе соціальноекономічне значення для Одеської області, адже це не тільки містоутворювальне підприємство для міста Ізмаїл, а ще й соціальне забезпечення декількох тисяч жителів Українського Придунав'я.
Окрім цього, безпосередня фінансово-економічна діяльність підприємства - це прямі податки до бюджетів усіх рівнів. Від ефективної господарської діяльності керівництва залежить надходження коштів до місцевих бюджетів. Проте, відкритих даних за дохідністю і прибутковістю від діяльності підприємства немає. З відкритих даних (https://opendatabot.ua/c/1125821) ми бачимо податковий борг УДП, що станом на 01.12.2020 становить більше 2,7 млн грн. Щорічно загальна чисельність працівників пароплавства скорочується: за період з 2017 до 2020 року скоротилась більше ніж на 150 осіб. Наразі з багатотисячного трудового колективу залишилось лише 1410 працівників. Періодично у працівників виникає заборгованість за виплатою заробітної плати.
Усе це викликає соціальне напруження в регіоні, адже активи ПрАТ «УДП» знаходяться не лише у м. Ізмаїл, Ізмаїльському районі, а також у м. Кілія тощо.
Керівництво ПрАТ «УДП» ігнорує звернення, вимоги трудового колективу та профспілкових організацій, не відповідає на звернення та запрошення Одеської обласної ради та Одеської обласної державної адміністрації.
Згідно з пояснювальною запискою до фінплану на поточний рік за підсумками 2020 року підприємство скоротило вантажоперевезення порівняно з 2019 роком на 16,8% - до 1,32 млн тонн. Перевезення річковим флотом УДП скоротилися на 16% - до 1,09 млн тонн, морським - на 19,8%, до 230 тис. тонн. Через безвідповідальне керівництво ПрАТ «УДП», відсутність стратегічного плану розвитку підприємства, економічного обґрунтування необхідності безоплатної передачі флоту ПрАТ «УДП» іноземній компанії Україна втрачає податки, виплати до бюджетів усіх рівнів. Такі дії керівництва ПрАТ «УДП» призведуть до безповоротної втрати Українського Дунайського пароплавства.
Наведене свідчить про штучне доведення ПрАТ «УДП» до банкрутства. ПрАТ «УДП» протягом 2017-2018 років передало у користування 32 ліхтери контрагенту ТОВ «Олтекс-Од». Однак, раптово контрагент зник, не повернувши ліхтери і не повідомивши про їх місцезнаходження. Пошукові заходи результатів не дали. Відомо тільки, що ліхтери незаконно перемістили з України і повторно зареєстрували вже як нові одиниці.
Орієнтовна ринкова вартість викрадених ліхтерів становить 5 млн дол. У червні 2020 року Південний офіс Державної аудиторської служби України з ініціативи нової адміністрації ПрАТ «УДП» проводив державний фінансовий аудит діяльності пароплавства за період з 01 січня 2016 року до 31 грудня 2019 року. Головна мета державного фінансового аудиту - ідентифікація ризиків у фінансовогосподарській діяльності УДП за останні чотири роки. За фактами виявлених злочинів порушені кримінальні провадження. Колишній власник компанії KDM Shipping Молодковець Костянтин отримав контроль над 500 одиницями флоту Українського Дунайського пароплавства. Саме він очолює наглядову раду угорської компанії BSC Business Shipping Company LLC, у статутний фонд якої Міністерство інфраструктури України дозволило безкоштовно передати увесь флот державного пароплавства.
Депутати Одеської обласної ради вимагають від інститутів державної влади України здійснити перевірку діяльності компанії «Українське Дунайське пароплавств» на відповідність інтересам України.


ПІБ*
Контактний телефон*
Ваш e-mail*
Додаткова інформація
Надіслати
* - обов'язкові поля для заповнення