У місті Роздільна 4 грудня згадали про 155-річчя Одеської залізниці, повідомляє кореспондент інформагенції «Пульс Одещини».
Зокрема, голова Роздільнянської районної державної адміністрації Одеської області Сергій Приходько запросив до себе та нагородив грамотами кращих залізничників (на фото).
Свого часу місто Роздільна було засноване і отримало розвиток саме завдяки залізниці, і назву отримало від її розгалуження до Молдови.
З приводу круглої дати варто зазначити, що будівництво Одеської залізниці розпочалося 4 травня 1863 року. Регулярний рух поїздів розпочався 4 грудня 1865 року на ділянках Одеса – Балта, Роздільна – Кучурган.
У 1867-1869 роках були введені в експлуатацію лінії Балта – Єлисаветград (Кіровоград) – Крюків-на-Дніпрі, Одеса-Порт – Куяльник (соляні розробки), Кучурган – Тирасполь.
У травні 1870 року, по закінченню будівництва лінії Київ – Козятин Одеська залізниця отримала вихід на мережу залізниць Російської імперії, що існувала на той час.
З 1873 року розпочинається рух поїздів від Знам'янки до Миколаєва, а в 1876 році від Фастова через Бобринську до Знам'янки з відгалуженнями до Шполи та Черкас. Для потреб військових у 1877 році будується лінія Бендери - Галац через Болград і Рені.
З 1865 по 1869 роки залізниця носила назву Одесько-Балтська, а в 1870 році перейшла у власність «Російського товариства пароплавства і торгівлі» («РОПіТ) в зв’язку з чим воно було перейменоване в «Російське товариство пароплавства і торгівлі й Одеської залізниці».
У 1878 році Одеська залізниця була об'єднана з Києво-Брестською та Брестсько-Граєвською залізницями в Товариство Південно-Західних залізниць.
До 1917 року були побудовані лінії від Вапнярки до Шполи і від Козятина до Умані з відгалуженням до Тростянця Подільського (1891), Гребінка – Красне на Дніпрі через Золотоношу (1897), П'ятихатки – Користівка (1901), Миколаїв – Херсон (1907), Бобринська – Одеса через Помічну та Колосівку, Миколаїв – Херсон – Снігурівка (1914), Бессарабська – Арциз – Аккерман (Білгород-Дністровський) (1915), Одеса – Овідіополь з відгалуженням до Кароліна-Бугазу (1916), Акерман – Бугаз та Колосівка – Миколаїв (1917).