Зазнаючи утисків з боку силових органів, які атакують будівельників доріг, мостів, аеропортів з 4 жовтня 2024 року, одеська будівельна компанія «Автомагістраль-Південь стала для держави підрядником останньої надії.
Генеральний директор компанії Микола Тимофеєв у своїй публікації у фейсбуці розповів про новий об'єкт будівельників.
«Наша компанія підписала контракт на добудову розв’язки на трасі «Київ-Одеса» в районі села Віта-Поштова.
Проєкт починали ще у 2021 році. Кошти від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) та Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР). Підрядником обрали компанію «Evrascon» з Азербайджану.
Чому не українську компанію? І в Україні, і нашим міжнародним партнерам здавалось, нібито в іноземних підрядників більший досвід, вони надійніші, їх поява стимулює розвиток ринку.
А що насправді? Почалась війна, шановні колеги з Азербайджану з причин безпеки зупинили реалізацію проєкту. Колег можна зрозуміти. Чужа країна, чужі проблеми.
Але донорське фінансування не припинялось. Потреба у розв’язці також залишається актуальною.
Покинутий будівельний майданчик поруч із перехрестям перекриває одну зі смуг руху, а інтенсивність трафіку досить значна. Це призводить до дезорієнтації водіїв. Особливо небезпечно у темний час доби. Майже щотижня у цьому місці виникають аварії, часто з людськими жертвами.
Я не візьмусь оцінювати, чи варто під час війни розпочинати будувати дворівневу розв’язку. Але якщо почали, витратили кошти - потрібно вже завершити. Як у 2022 році потрібно було відбудовувати зруйновані навколо Києва мости.
Тим паче виділяються не бюджетні кошти, а довгострокове фінансування від міжнародних донорів, яке неможливо перенаправити на інші цілі.
Служба відновлення у Київської області знову провела тендер. Підрядники активно цікавились проєктом. Але у підсумку всі вирішили - будувати розв’язку за суму, запропоновану Службою, НЕ ВИГІДНО!
«Автомагістраль-Південь» єдина, хто погодився працювати. Хоча ми чудово розуміємо, що нам дуже пощастить, якщо вдасться реалізувати проєкт принаймні не в мінус.
Ми ще навіть ще знаємо, в якому технічному стані перебувають опори шляхопроводу, які залишили нам у спадок «попередники». Конструкції не консервувались. Експертиза попереду.
Чому ж компанія погодилась працювати?
Тому що ми відповідаємо за великий колектив, який створювали багато років. Маємо забезпечити людей роботою. Компанія може спрацювати у нуль, але у трудового колективу буде зарплата.
У нас найкращі фахівці на ринку, які не бояться складних завдань. Ми вміємо знаходити оптимальні проєктні рішення.
У регіонах, де присутня компанія, ми відіграємо роль підрядника «останньої надії». Саме до нас держава може звернутись у критичній ситуації, коли ніхто інший не бажає брати на себе зайві ризики. Нам довелось завершувати десятки об’єктів за іншими компаніями. Доробляти за кимось - невдячна справа. Але якщо це регіон присутності компанії, ми не можемо стояти осторонь.
Ми приватна компанія, але ніколи не відділяли наші інтереси від державних. Україна наш дім, наше майбутнє. Нам завжди було прикро, коли в Україну тягнули іноземних підрядників, хоча ми, українці, маємо сучасну техніку, кращих фахівців та готові працювати навіть за менші кошти! На мій погляд, добудова розв’язки у Віті-Поштовій має стати символом того, що державі варто більше довіряти своїм, які не кинуть, не підведуть, не збіжуть.
Неприємно, що твоя готовність допомагати, брати на себе ризики та розділяти відповідальність знецінюється такими кроками, як жовтневі «маски-шоу» в офісах компанії та квартирах наших співробітників…
Ми, український бізнес, працюємо в умовах, на які більшість іноземних підрядників, ніколи не погодяться. А замість вдячності, об тебе витирають ноги», - ідеться в статті генерального директора «Автомагістраль-Південь».